Δέκα γρήγοροι τρόποι να καταπολεμήσετε το στρες

ΥΓΕΙΑ , , Updated

Είστε στρεσαρισμένοι με τις εργασιακές και οικογενειακές υποχρεώσεις σας; Υπάρχουν πολλοί και γρήγοροι τρόποι για να μειώσετε την ένταση που βιώνετε, αρκεί να το θέλετε πραγματικά.

1) Βάλτε μια κωμωδία στο DVD player, προσκαλέστε φίλους και γελάστε με την ψυχή σας. Το γέλιο βοηθά τον οργανισμό να παράσχει περισσότερο οξυγόνο στα όργανα του σώματος, αυξάνει τη ροή του αίματος και μειώνει το στρες. Μάλιστα, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ακόμη και η σκέψη ενός αστείου συμβάντος επαρκεί για να μειώσει τα επίπεδα των ορμονών του στρες.

2) Το κατοικίδιο σας όχι μόνο σας προσφέρει αγάπη και συντροφικότητα, αλλά κάνει και καλό στην υγεία σας. Όταν χαϊδεύετε τον σκύλο ή τη γάτα σας, ο οργανισμός σα εκκρίνει ορμόνες όπως η σεροτονίνη, η προλακτίνη και η οξυτοκίνη, που σχετίζονται με την αίσθηση της ευχαρίστησης. Την ίδια στιγμή μειώνονται οι ποσότητες των επιβλαβών ορμονών του στρες στον οργανισμό και έτσι μειώνεται η αρτηριακή πίεση, το άγχος και ενισχύεται η ανοσία.

3) Το να περιτριγυρίζεστε από πολλά υλικά αντικείμενο στο σπίτι ή το γραφείο ενδεχομένως και να επιτείνει το άγχος που βιώνετε. Στρεσάρεστε όταν δεν βρίσκεστε την ατζέντα σας ή τα βιβλία του παιδιού σας ή τους λογαριασμούς που πρέπει να πληρωθούν. Απαλλαγείτε λοιπόν από τα περιττά και γλιτώστε από το άγχος του χάους. Ξεκινήστε το ξεκαθάρισμα του παταριού, του υπογείου ή του γραφείου και της βιβλιοθήκης σας σταδιακά και με πρόγραμμα και όταν ολοκληρώσετε την καθαριότητα θα αισθάνεστε ικανοποιημένοι και πιο ανάλαφροι. Επίσης, η καθαριότητα θα έχει όφελος και για το σώμα σας, αφού θα κάψετε περίπου 250 θερμίδες ανά ώρα.

4) Η κηπουρική μπορεί να μοιάζει με δουλειά, αλλά το άρωμα των λουλουδιών και του γρασιδιού θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να απαλλαγείτε από σκέψεις που σας αγχώνουν. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι οι χημικές ουσίες που αναδύονται από το φρεσκοκομμένο χόρτο συντελούν στη μείωση της έκκρισης των ορμονών του στρες στον εγκέφαλο. Μάλιστα, μπορείτε να κάνετε κηπουρική ακούγοντας την αγαπημένη σας μουσική και έτσι να χαλαρώσετε περισσότερο.

5) Ο χυμός πορτοκάλι που μπορεί ήδη να περιλαμβάνει το πρωινό σας γεύμα μπορεί να σας βοηθήσει με τρόπους που δεν έχετε φανταστεί. Μελέτες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη C μπορεί να συντελέσει στην διαχείριση του στρες, μειώνοντας εν μέρει τα επίπεδα της κορτιζόλης. Επίσης τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη C όπως τα πορτοκάλια και ο χυμός τους, το γκρέιπφρουτ, οι φράουλες ή οι κόκκινες γλυκές πιπεριές, ενισχύουν και το ανοσοποιητικό σύστημα.

6) Δυναμώστε την ένταση στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου ή τραγουδήστε το αγαπημένο σας τραγούδι στο μπάνιο. Δεν έχει σημασία αν είστε καλλίφωνοι ή όχι, το τραγούδι θα σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα μέλη των χορωδιών έχουν καλύτερη ψυχική διάθεση και αισθάνονται λιγότερο στρες. Το τραγούδι μπορεί επίσης να κάνει καλό στην αναπνοή και την στάση του σώματος, καθώς και στην καρδιακή και ανοσοποιητική λειτουργία.

7) Η σωματική άσκηση είναι ο καλύτερος τρόπος ανακούφισης του οργανισμού από το άγχος. Βοηθά στην παραγωγή ενδορφινών, των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου που ευθύνονται για την αίσθηση της ηρεμίας. Επίσης ενισχύει τη συγκέντρωση, και βοηθά το μυαλό να καθαρίσει από σκοτεινές σκέψεις. Η γυμναστική στην λιακάδα ενισχύει ακόμη περισσότερο την διάθεση. Και αν περπατάτε τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινά, τότε θα απαλλάσσεστε από το άγχος ακόμη πιο εύκολα.

8)Το μάσημα της τσίχλας κάνει περισσότερα από το να δροσίζει την αναπνοή σας. Σύμφωνα με μελέτες, το μάσημα της τσίχλας μειώνει το στρες και την αγωνία, ενώ βελτιώνει και τις πνευματικές επιδόσεις. Σε μια μελέτη μάλιστα διαπιστώθηκε ότι όσοι μασούν τσίχλα όχι μόνο είναι λιγότερο αγχωμένοι, αλλά έχουν και λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης, ενώ επισκέπτονται λιγότερο συχνά κάποιον γιατρό για θέματα υπέρτασης ή αυξημένης χοληστερόλης.

9)Όταν είστε αγχωμένοι, το να κάνετε έρωτα ίσως είναι το πιο απίθανο πράγμα. Όμως κάνοντας σεξ μπορείτε να ανακουφιστείτε από την ένταση και το άγχος. Η ερωτική πράξη μειώνει την αρτηριακή πίεση του αίματος, ενισχύει την αυτοεκτίμηση και αυξάνει την αίσθηση της οικειότητας με τον σύντροφο. Επίσης συντελεί σε καλύτερο ύπνο, πράγμα που το έχετε ανάγκη όταν τα προβλήματα σας στερούν την πνευματική ηρεμία.

10)Η αρωματοθεραπεία δεν γίνεται μόνο στα σπα. Όπου κι αν βρίσκεστε, μπορείτε να έχετε μαζί σας λίγη αποξηραμένη λεβάντα ή δενδρολίβανο και να κάνετε βαθιές εισπνοές. Η εισπνοή των αρωμάτων μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, ενώ γενικά η διαδικασία της βαθιάς αναπνοής χαλαρώνει τον οργανισμό αφού στέλνει οξυγόνο μέσω του αίματος σ’ ολόκληρο τον οργανισμό, χαλαρώνοντας τους ιστούς.

Σχετικά Άρθρα

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Διημέρου 4/6 - 5/6

Δείτε ποια φαρμακεία θα εφημερεύουν...

Πρώτη τοποθέτηση αορτικής βαλβίδας μέσω καθετήρα

Εμφύτευση διακαθετηριακής αορτικής βαλβίδας τύπου Symetis από την κορυφή της καρδιάς με μια μικρή χειρουργική τομή πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά...

ΤΙ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΕΝΑ ΦΙΛΙ

Εδικά το πρώτο Φιλί ... ( Υπάρχει και Αφιέρωση )