Τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και τα λεωφορεία στο Γαλάτσι

NEA , , Updated

 Μία άμεση αναπτυξιακή προοπτική για την περιοχή του Γαλατσίου, αποτελεί η επέκταση του υπόγειου σιδηροδρόμου της Αθήνας και στο Γαλάτσι.

 Α.Παρούσα κατάσταση

Στην νέα γραμμή 4 του μετρό, το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός (με ανταπόκριση στο υπόλοιπο δίκτυο στους σταθμούς Ακαδημία/Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός), θα κατασκευαστεί κατά άμεση προτεραιότητα. Το 2013 προβλεπόταν δημοπράτηση της οριστικής μελέτης, ώστε να γίνει επιλογή αναδόχου και κατόπιν θα στήνονταν εργοτάξια και θα έρχονταν ο μετροπόντικας «Κανάρης», ώστε το έργο να παραδοθεί το 2020. Δυστυχώς, μέχρι τώρα φαίνεται μία κωλυσιεργία στην Αττικό Μετρό, λόγω και της κρίσης.

Οι σταθμοί που ενδιαφέρουν τους πολίτες του Γαλατσίου είναι:
-το «Γαλάτσι» στο παλαιό τέρμα, στα Goody’s, στην συμβολή Γαλατσίου και Αγίας Γλυκερίας
-το «Άλσος Βεΐκου», στο νέο τέρμα, στη συμβολή Τράλλεων και Βεΐκου, όπου προβλέπεται και αμαξοστάσιο για τους συρμούς της γραμμής.

 Β. Προτάσεις

Στην μεγάλη απόσταση μεταξύ των σταθμών «Κυψέλη» (προβλέπεται στην πλατεία Κυψέλης) και «Γαλάτσι», θα μπορούσε να χωροθετηθεί ενδιάμεσος σταθμός στη συμβολή Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος, όπου βρίσκεται και το παρκάκι, με την ονομασία «Περιβόλια», παρά τις δυσχέρειες που έχει επισημάνει η Αττικό Μετρό. Ο σταθμός θα εξυπηρετήσει την νότια πλευρά του Γαλατσίου, αλλά και τον παρακείμενο λόφο Ελικώνος, όσο και τον Άγιο Θωμά και την Άνω Κυψέλη. Υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη, που είχε δημοσιευτεί στην Καθημερινή και που καταδεικνύει την αναγκαιότητα του σταθμού

 Γ. Μελλοντική κατάσταση

Η γραμμή από το Άλσος Βεΐκου, θα συνεχίσει την πορεία της βόρεια και μέσω των οδών Βεΐκου και Αναγεννήσεως θα καταλήξει σε σταθμό στην Πλατεία Υγείας (βόρεια της ΕΥΔΑΠ, στην Σαφράμπολη Νέας Ιωνίας). Επόμενος προορισμός θα είναι ο Περισσός, όπου θα ανταποκρίνεται με την γραμμή. Υπάρχουν, επίσης, σχέδια για επέκταση ως το Θέατρο Πέτρας Πετρούπολης.
Υπάρχουν τρεις προτεινόμενες τοποθεσίες, επί της Βεΐκου, στις οποίες, θα μπορούσαν να γίνουν σταθμοί:

-α. στην συμβολή Βεΐκου με την Πανουργιά (πλησίον της Αγίας Ειρήνης), με την ονομασία «Αγία Ειρήνη»

            -β. στη Βεΐκου, στο ύψος του Ολυμπιακού Γυμναστηρίου

-γ. στην Ομορφοκκλησιά (υπήρχε πρόβλεψη απο το σχέδιο Σουφλιά), με την ονομασία «Ομορφοκκλησιά»

  Δ. Τραμ

Υπάρχει μελέτη της ΤΡΑΜ ΑΕ περί μελλοντικής γραμμής τραμ 27,6 χιλιομέτρων, που θα συνδέει τον σταθμό Προαστιακού του Πειραιά με τον σταθμό Μετρό της Ανθούπολης, τα Άνω Πατήσια και την Αγία Παρασκευή.
Θα γίνεται διέλευση και από το Γαλάτσι ως εξής: από Άνω Πατήσια-Αγίας Λαύρας-Ηρακλείου-Τράλλεων-Βεΐκου.

  Ε. Λεωφορεία

-Χρειάζεται επέκταση του 622 από Άνω Γαλάτσι προς λόφο Πατάτσου, μέσω του περιφερειακού Αττικού Άλσους και τις εξής στάσεις: 1η Αττικού Άλσους (Λεωφόρος Αττικού Άλσους και Αετοφωλιάς), 2η Αττικού Άλσους (Λεωφόρος Αττικού Άλσους και τέρμα Αετοφωλιάς), 3η Αττικού Άλσους (Λεωφόρος Αττικού Άλσους και παράδρομος Στησιλάου) και Λόφος Πατάτσου ή Μουσείο Αφής (Δράκου και Δοϊράνης), για την εξυπηρέτηση των Άνω Καραγιαννέικων, του Προφήτη Ηλία και των περιοχών Άνω και Νέας Κυψέλης.

-Επανενεργοποίηση των γραμμών 623 και 624

 ΣΤ. Συμπεράσματα

Υποχρέωση του δήμου Γαλατσίου είναι η πίεση προς την Αττικό Μετρό, προκειμένου να συντομευθούν χρονικά τα έργα που θα απαιτηθούν, ώστε σε λίγα χρόνια το Γαλάτσι να απέχει 10 μόλις λεπτά από το κέντρο. Ας παραδειγματιστούν από τους ομόλογους τους, των περιοχών Βύρωνα, Ηλιούπολης και Κερατσινίου, που έχουν επιτύχει, τον τελευταίο καιρό, οι δήμοι τους να συμπεριληφθούν μελλοντικά στο δίκτυο του μετρό.


                                                                                                          Σταυρουλάκης Στρατής.

Σχετικά Άρθρα

Θανάσης Μπούρας

Επικήδειος λόγος

«Έφυγε από τη ζωή» ο δημοτικός σύμβουλος Θανάσης Μπούρας

Ένας εξαίρετος Άνθρωπος με ευγένεια ψυχής, ήθος, αξιοπρέπεια και ακεραιότητα.

Κοπή πίτας Ενωσης Ρουμελιωτών

Πρόσκληση από την Ένωση Ρουμελιωτών για την εκδήλωση κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας... Μάθετε που και πότε θα γίνει