Κούκλες βιτρίνας «κατασκοπεύουν» τους πελάτες

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ,

Οίκοι μόδας έχουν στην διάθεσή τους κούκλες βιτρίνας, οι οποίες είναι εξοπλισμένες με τεχνολογία αντίστοιχη εκείνης που υπάρχουν στα αεροδρόμια για τον εντοπισμό εγκληματιών, στοχεύοντας στην παρακολούθηση των εν δυνάμει αγοραστών, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τους ίδιους.
Η συγκεκριμένη κούκλα που φέρει την ονομασία «EyeSee» κατασκευάστηκε από την ιταλική εταιρεία, Almax SpA και η τιμή πώλησής της ανέρχεται στα 4.000 ευρώ.
Η θέαση της EyeSee είναι συνηθισμένη στο εξωτερικό. Πρόκειται για μια κούκλα με λεπτό σκελετό της πολυστερίνης, ανέκφραστο πρόσωπο και απίθανη πόζα. Στο εσωτερικό της, μια κάμερα ενσωματωμένη σε ένα μάτι τροφοδοτεί τα δεδομένα στο λογισμικό αναγνώρισης προσώπου, όπως αυτή που χρησιμοποιείται από την αστυνομία. Η κρυφή αυτή κάμερα καταγράφει την ηλικία, το φύλο και τη εθνικότητα των περαστικών.
Ενώ απέτυχαν οι προσπάθειες ορισμένων εμπορικών καταστημάτων να καταγράψουν τις προτιμήσεις των πελατών μέσω των καμερών ασφαλείας, η EyeSee επέφερε άλλα αποτελέσματα, καθώς το μυστικό της επιτυχίας της βρίσκεται στο γεγονός ότι η κάμερα στέκεται στο ύψος των ματιών και προσελκύει την προσοχή των πελατών, υποστηρίζει η εταιρεία Almax.
Η συγκεκριμένη κούκλα βγήκε στην αγορά τον περασμένο Δεκέμβριο και ήδη υπάρχει στις ΗΠΑ και σε τρεις Ευρωπαϊκές χώρες.
Από την καταγραφή τους οδήγησε εμπορικά καταστήματα είτε να αλλάξουν τις βιτρίνες τους είτε να προωθήσουν καινούργια γραμμή ρούχου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν ένα κατάστημα διαπίστωσε ότι το ένα τρίτο των πελατών που το επισκέπτονται μετά τις 4 μ.μ. είναι Ασιάτες, τοποθέτησε κινεζικό προσωπικό στην είσοδο.
Η χρήση της Eyesee εγείρει νομικά και ηθικά ζητήματα. Τόσο η αμερικανική όσο και η ευρωπαϊκή νομοθεσία επιτρέπει τη χρήση των καμερών για λόγους ασφαλείας με την προϋπόθεση ότι υπάρχει ειδική σήμανση στα εμπορικά καταστήματα. Από την άλλη, η χρήση καμερών για εμπορικούς σκοπούς θα παραβίαζε ισχύοντες δικαιικούς κανόνες και μπορεί να θεωρηθεί ως συλλογή προσωπικών δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεσή των ιδιωτών, ισχυρίζεται ο Christopher Mesnooh, συνεργάτης στη δικηγορική εταιρεία Field Fisher Waterhouse στο Παρίσι..
«Αν επισκεφθείτε την ιστοσελίδα Facebook, πριν ξεκινήσετε τη διαδικασία εγγραφής, μπορείτε να δείτε ακριβώς ποιες πληροφορίες θα συλλεχθούν και πώς θα αξιοποιηθούν», δήλωσε ο Mesnooh.

Σχετικά Άρθρα