Ίκαρος Πετρόπουλος

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ , , Updated

Συνέντευξη του Ίκαρου Πετρόπουλου

                    Στους                                       

                                  Μαίρη Γκιώνη και Τάσο Πασπάλα

Ο κύριος Ίκαρος Πετρόπουλος, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πρόκειται για έναν από τους πλέον ενεργούς δημότες του Γαλατσίου με άποψη και καίριες θέσεις για τα ζητήματα που ταλανίζουν την πόλη μας. Μια συνέντευξη μαζί του έχει πάντα ενδιαφέρον. Θα θέλαμε να τον ευχαριστήσουμε για την συνέντευξη που έδωσε στην Μαίρη Γκιώνη - Λαρεντζάκη και Τάσο Πασπάλα στην ηλεκτρονική εφημερίδα.

ΜΑΙΡΗ ΓΚΙΩΝΗ

Ερώτηση 1η: Η πραγματικότητα είναι πεισματάρα. Πρέπει να αντιμετωπισθεί με τις δυνατότητές μας;

 Απάντηση:

Με συνδυασμό ρεαλισμού και οράματος κι όχι με  ιδεοληψίες. Ούτε από απόσταση.

Ερώτηση 2η : ’’Τις πταίει’’ και φθάσαμε έως εδώ;

Απάντηση:

Μεγάλη συζήτηση, είτε αναφέρεσαι στη χώρα είτε στο Γαλάτσι. Πάντως όχι μόνο οι άλλοι. Φταίμε κι εμείς κι ‘’ας μην τα φάγαμε μαζί’’ .

Κάνε την αντιστοίχιση των ονομάτων Καραμανλής, Παπανδρέου, Σημίτης, Παπανδρέου, Σαμαράς, από τη μία μεριά, με τα ονόματα Παπαδιονυσίου, Τούντας, Τσίρος κ.λ.π., από την άλλη, βάλε τους πολίτες και το κλίμα-ψυχώσεις που ψηφίζουν και θα βρεις τους παράλληλους δρόμους που οδήγησαν στο εθνικό και στο Δημοτικό αδιέξοδο. Αν στο Δήμο μας δεν το βλέπεις, ρίξε μία ματιά στο Άλσος Βέικου ή στο Δημαρχείο και θα το δεις.  

Ερώτηση 3η: Το ίδιο όφελος πρέπει να ξεπερνά τη προσφορά για το κοινό καλό;  

Απάντηση:

Τα όρια είναι δυσδιάκριτα. Το πρόβλημα είναι οι κανόνες (κυρίως οι ηθικοί) για την προστασία των συλλογικών αγαθών και η συμμόρφωση σε αυτούς. Θα μπορούσε να ειπωθεί πως, όταν το ίδιο όφελος ξεπερνά την προσφορά για το σύνολο, τότε η κοινωνία υποχωρεί και υποδουλώνεται στους λίγους και δυνατούς.

Ερώτηση 4η: Οι αντιλήψεις μας, οι επιθυμίες, οι φιλοδοξίες μας ορίζουν τις συμπεριφορές μας προς τους άλλους;

Απάντηση:

Συνήθως ναι. Συχνά όμως οι αντιλήψεις υποχωρούν και συμπράττουν σε συμπεριφορές ανοχής στους  ισχυρούς και κυρίως στους νεόπλουτους. Το έχουμε ζήσει εύγλωττα και στη μικρή μας κοινωνία το Γαλάτσι.                        

Ερώτηση 5η: Πώς είχατε καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια της δράσης – προσφοράς σας στα κοινά και ιδιαίτερα ως πρόεδρος του φορέα ‘’ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ‘’ να είσθε τόσο αγαπητός απ’ όλους;

Απάντηση:  

Λέτε να είναι έτσι και να μην το έχω καταλάβει; Θεωρούσα ότι αυτό ίσχυε μόνο ως προς το …γυναικείο πληθυσμό!.(γέλια...)

Ερώτηση 6η : Είναι δύσκολη η επικοινωνία με τόσο διαφορετικούς ανθρώπους και ζητούμενα;

Απάντηση:

Στη ΔΡΑΣΗ τα θέματα τα βάζουμε όλα επάνω στο τραπέζι. Σε κάθε συμβούλιο αλλά και στις ομάδες συμπορευόμαστε με διαφωνίες, κριτικές, αντιρρήσεις, προτάσεις κ.λ.π. Στο τέλος η απόφαση λαμβάνεται δημοκρατικά, είναι ισχυρή και πάντα υλοποιήσιμη. Είμαστε πράγματι διαφορετικοί γιατί πριν απ’ όλα είμαστε πολίτες Γαλατσιώτες, μετά είμαστε Πελοποννήσιοι, Κρητικοί, κ.λ.π. και μετά είμαστε μέλη ή ψηφοφόροι διαφόρων κομμάτων. Αυτό είναι κατάκτηση που χαρακτηρίζει τη ΔΡΑΣΗ.

Ερώτηση 7η: Ποια η γνώμη σας για το φεστιβάλ του Γαλατσίου και ποια η πρότασή σας;

Απάντηση:

Δεν συμφωνώ, χωρίς να καταδικάζω αυτό το είδος πολιτισμού. Καλό είναι ο Δήμος να μπορεί να εξασφαλίζει ποιοτικά έργα με φθηνό εισιτήριο για τους δημότες. Οπωσδήποτε, όμως, με τις δαπάνες που έχουν διατεθεί τα προηγούμενα χρόνια για το φεστιβάλ, στα χέρια ανθρώπων που πονάνε το πολιτισμό, το Γαλάτσι θα ήταν διαφορετικό.        

Τι να προτείνω, όμως, σε μία πόλη που δεν διαθέτει έστω ένα σινεμά η μία θεατρική αίθουσα ,ένα δημόσιο χώρο για άσκηση πολιτισμού; Από την εποχή Παπαδιονυσίου κάναμε προτάσεις για το ΚΑΜΙΝΙ και άλλους χώρους αλλά….

Η πρότασή μου δεν είναι άλλη απ’ αυτή που υπηρετούμε στη ΔΡΑΣΗ, δηλαδή του ΛΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ.

Ερώτηση 8η : Τι εννοείς με τον όρο ‘’ Λαϊκός πολιτισμός’’ στον οποίο συχνά αναφέρεσαι ;  

Απάντηση:

Να γίνουμε παραγωγοί και όχι μόνο καταναλωτές έτοιμου πολιτισμού. Κάθε δημότης, κάθε πολίτης φέρνει μέσα του πλούτο πολιτιστικό που κάτω από κατάλληλο κλίμα και παρότρυνση μπορεί αυτό το πλούτο να τον «εξάγει», να τον κάνει πολιτιστικό προϊόν,  πρώτα για τον εαυτό του και μετά για τους συμπολίτες του. Η εμπειρία και τα συμπεράσματα από την υπερδωδεκαετή λειτουργία της θεατρικής μας ομάδας είναι συγκλονιστικά.   

Ερώτηση 9η: Ποιος μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις και να ηγηθεί μιας πολιτιστικής αφύπνισης στο Γαλάτσι; 

 Απάντηση:

Μα φυσικά ο Δήμος.

Ερώτηση 10η: Και γιατί αυτό δεν γίνεται;

Απάντηση:

Γιατί το σύστημα είναι Δημαρχοκεντρικό και το Δημοτικό παιχνίδι παίζεται γύρω  από έναν φιλόδοξο δημότη που, για διάφορους λόγους ,θέλει να γίνει Δήμαρχος , που  λίγο – πολύ ‘’ακουμπάει’’ σε κόμμα και  συσπειρώνει δίπλα του άλλους δημότες ,εν πολλοίς, άσχετους με τα κοινά και την ανιδιοτελή προσφορά. Ο λαϊκός πολιτισμός είναι  “ψυχή”, δεν έχει σχέση με τον πολιτικαντισμό και τις μικρότητες της εξουσίας.

Ερώτηση 11η : Η συμμετοχή των πολιτιστικών συλλόγων της πόλης στο φεστιβάλ είναι επαρκής; Ποιο στοιχείο λείπει από τα πολιτιστικά δρώμενα;

Απάντηση:

Η θεατρική ομάδα της ΔΡΑΣΗΣ συμμετέχει κάθε χρόνο με μία ποιοτική παράσταση στο φεστιβάλ. Παράλληλα η ‘’Ομάδα λόγου και τέχνης’’ του φορέα μας πραγματοποιεί αρκετές εκδηλώσεις, ορισμένες εξαιρετικά πετυχημένες (αφιέρωμα στο Μάνο Ελευθερίου με την παρουσία του, εκδηλώσεις αλληλεγγύης με ΚΕΘΕΑ, Γιατρούς του κόσμου κ.λ.π.). Επίσης θεατρικό έργο παρουσιάζει και η θεατρική ομάδα του Δήμου. Οι πολιτιστικοί σύλλογοι παρουσιάζουν παραδοσιακούς χορούς. Επίσης ορισμένοι Σύλλογοι πραγματοποιούν διασκεδαστικές εκδηλώσεις σταπέτρινα.      

Θα  πρότεινα φεστιβάλ ερασιτεχνικού θεάτρου όπως κάνουν πολλοί Δήμοι που ενδιαφέρονται για το πολιτισμό και αμείβουν τις προσπάθειες ανθρώπων που τον  υπηρετούν ανιδιοτελώς.   

Ερώτηση 12η: Πόσο έχει επηρεάσει/ζει η πολύχρονη συμμετοχή– παρουσία της ‘’ΔΡΑΣΗΣ‘’στα πολιτιστικά δρώμενα;

Απάντηση : 

Αυτό που εγώ αισθάνομαι είναι ότι η ΔΡΑΣΗ έχει πετύχει μεγάλο βαθμό διεισδυτικότητας στην ευρύτερη περιοχή και βέβαια η προσφορά της είναι σημαντική, αν κρίνουμε από την ανταπόκριση του κόσμου. Θα χαρακτήριζα τη προσφορά της ως καθοριστική αν λάβουμε υπόψη μας το απελπιστικά ‘’άνυδρο’’ της περιοχής μας.

Ερώτηση 13η : Πώς βλέπετε τους νέους να αντιδρούν; Μπαίνουν σε διάλογο; Τουλάχιστον σε ό, τι τους αφορά;

Απάντηση:

Με τον τρόπο που λειτουργούν οι μεγάλοι, δύσκολα. Στους νέους όμως που λόγω ηλικίας είναι φορείς υγείας, αν τους δώσεις πεδίο κατάλληλο παράγουν σπουδαίο έργο. Τρανό παράδειγμα το φεστιβάλ της ΔΡΑΣΗΣ ‘’ Νεολαία εν δράσει’’

 

ΤΑΣΟΣ ΠΑΣΠΑΛΑΣ

Ερώτηση 1: Λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές, άφησες την δεκάχρονη θητεία του προέδρου στη ΔΡΑΣΗ και όλοι εδώ στην τοπική κοινωνία αντιληφθήκαμε πως έστελνες μήνυμα διαθεσιμότητας για επικεφαλής ψηφοδελτίου. Εμείς λάβαμε μήνυμα ή το μήνυμα δεν ελήφθη από τους πραγματικούς αποδέκτες;

Απάντηση:

Μάλλον εσύ έλαβες λάθος μήνυμα. Εδώ και χρόνια ήμουν υπέρ της ανανέωσης τόσο  στη κορυφή, όσο και στο Δ.Σ. της ΔΡΑΣΗΣ.Η βελούδινη απομάκρυνσή μου από τη προεδρία, απλά συνέπεσε με τις Δημοτικές εκλογές. Διευκρινίζω, όμως, ότι ανανέωση δεν σημαίνει απομάκρυνση κανενός από  τη ΔΡΑΣΗ. Μας χρειάζεται όλους, παλιούς-καινούργιους, σε διαφορετικούς ρόλους – καθήκοντα.

Ερώτηση 2: Σου έγινε πρόταση σε αυτές τις δημοτικές εκλογές να είσαι επικεφαλής ψηφοδελτίου με κάποιον συνδυασμό και αν ναι δεν δέχτηκες; Ή δεν υπήρχε ανταπόκριση;

Απάντηση:

Ναι, μου έγινε πρόταση. Δεν διαμορφώθηκαν όμως οι ελάχιστες προϋποθέσεις για μία ‘’άλλη’’ δημοτική 5/ετία με πραγματικές ρήξεις στην υποβάθμιση και παρακμή, με δημιουργικές – ριζοσπαστικές αναζητήσεις και βέβαια  συνοδοιπόρο τη κοινωνία.

Ερώτηση 3: Ο Σπύρος Παναγιώτου, ένας νέος άνθρωπος με επάρκεια στο λόγο και ηπίων τόνων, προφανώς άγνωστος στην τοπική κοινωνία και τα τοπικά δρώμενα· με τον λίγο προεκλογικό χρόνο που είχε μπροστά του, έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα στην «Ενότητα για την Ανατροπή»;

Απάντηση: 

Οι χαρακτηρισμοί σου για τον Σπύρο είναι σωστοί. Σωστό, επίσης, είναι ότι ο προεκλογικός χρόνος δεν ήταν αρκετός για  καλύτερο αποτέλεσμα.

Ερώτηση 4: Αν ήταν επικεφαλής η Ελένη Αυλωνίτου με τον συνδυασμό «Ενότητα για την Ανατροπή» το αποτέλεσμα θα ήταν καλύτερο, χειρότερο ή το ίδιο;

Απάντηση:

Ίσως το αποτέλεσμα να κρινόταν  από τις εσωτερικές διαδικασίες της τοπικής οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ στις οποίες δεν μετέχω.

Ερώτηση 5: Ισχύει ότι προτάθηκες από την τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ για υποψήφιος στις Βουλευτικές εκλογές αλλά τελικά η πρόταση δεν ευοδώθηκε ; 

Απάντηση :

Ναι. Ήταν τιμητική πρόταση που, όμως, δεν αποδέχθηκα.

Ερώτηση 6: Αυτοί που σε συμπαθούν λένε ότι ο Ίκαρος συμμετέχει σε κάτι, μόνο στην περίπτωση που είναι πρώτος, αλλιώς κάθεται σπίτι του και αυτοί που στέκονται επιφυλακτικά απέναντί σου λένε ότι φοβάσαι να εκτεθείς. Τι τελικά ισχύει;

Απάντηση:

Γιατί να φοβάμαι να εκτεθώ αφού αν εκτεθώ θα είμαι … πρώτος! (Ας κάνουμε λίγο χιούμορ). Η πραγματικότητα είναι ότι μετά τέσσερες συνεχόμενες δεκαετίες στα κοινά, όχι μόνο στο Γαλάτσι, γνωρίζω την ματαιότητα και τη ρηχότητα των, χωρίς ορίζοντα, αξιωμάτων. Πάντα με ενδιέφερε η εξουσία και δεν διστάζω να την ασκήσω όταν, όμως, η άσκησή της ταιριάζει με τις απόψεις – θέσεις μου. Η απλή διαχείριση μίας εξουσίας στείρας δεν με ενδιαφέρει.

Ερώτηση 7: Ο Γύρος του Γαλατσίου στις 23 Νοεμβρίου, από κίνηση διεκδίκησης του ΠΑΛΑΙ, νομίζω πως κατέληξε σε μια απλή αθλητική γιορτή με τίτλο «ο Γύρος του Γαλατσίου». Πιστεύω πως η πλειονότητα των συμμετεχόντων δεν κατάλαβε τον σκοπό της συγκεκριμένης δράσης. Τι έφταιξε γι’ αυτό;

Απάντηση:

Η  διοργάνωση έφταιξε. Φρόντισαν οι διοργανωτές, δηλαδή ο Δήμος, να περάσουν μία ασαφή και ανώδυνη άποψη.

Ερώτηση 8: Η συνεργασία της «Κίνησης Φορέων Πολιτών» με τον δήμο Γαλατσίου αντιλήφθηκα ότι δεν εξελίχθηκε όπως αρχικά είχε συμφωνηθεί.

Απάντηση:

Σωστά αντιλήφθηκες. Οι πολιτικές εξελίξεις επέβαλλαν και επιβάλλουν τοπικές κινήσεις από το Δήμο και τη “Κίνηση φορέων και πολιτών’’. Όμως ο αρμοδιότερος όλων Δήμος Γαλατσίου δεν φαίνεται διατεθειμένος να αξιοποιήσει το ευνοϊκό περιβάλλον και να ηγηθεί εξελίξεων.

Ερώτηση 9: Όλοι σχεδόν οι Γαλατσιώτες ήλπιζαν πως με μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το ΠΑΛΑΙ θα επέστρεφε στους Φυσικούς Διεκδικητές του. Μπορούμε να πούμε σήμερα ότι κάτι τέτοιο ισχύει;

Απάντηση:

Αλήθεια είναι ότι με ενέργειες της ΔΡΑΣΗΣ και της ‘’Κίνησης φορέων και πολιτών..’’ έχει δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον γύρω από το ‘’παλαί‘’ που, ως γνωστόν, η απεμπλοκή του από το προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ φέρεται δεδομένη.                                                                                        

Για πρώτη φορά η Ε΄ Δημοτική κοινότητα του Δ. Αθηναίων με ομόφωνη απόφασή της, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δ. Αθήνας και η Περιφέρεια Αττικής έχουν ζητήσει τη λειτουργία του ‘’παλαί’’ ως δημόσιας εγκατάστασης για αθλητισμό και πολιτισμό με ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών.

Ο Δήμος Ν.Ιωνίας στηρίζει διαχρονικά την ίδια θέση. 

 Όμως ο, φύσει και θέσει αρμοδιότερος όλων, Δήμος Γαλατσίου δεν στοιχίζεται στο ευνοϊκό περιβάλλον, δεν συγκαλεί, έστω προσχηματικά την διαπαραταξιακή επιτροπή που έχει συστήσει για το “παλαί” δεν δείχνει την οραματική διάθεση για ένα πολύ μεγάλο πράγματι θέμα που, όντως, ο χειρισμός του είναι δύσκολος γιατί  παρουσιάζει πολλά προβλήματα και κυρίως, δεν δείχνει αντίληψη ενημέρωσης και συζήτησης επάνω στις διάφορες πτυχές του θέματος, μέσα από τις οποίες θα εντοπισθούν ριζικές η μερικές λύσεις.

Τονίζω με ένταση ότι ο Δήμος Γαλατσίου δεν δικαιούται να ξεχνά την ιστορία της εγκατάστασης, τις καραμπινάτες δεσμεύσεις πρωθυπουργών, Υπουργών και παραγόντων και τις υποχρεώσεις του στην ασφυκτιούσα νεολαία της πόλης – περιοχής.

 

Ερώτηση 10: H ΔΡΑΣΗ κατέθεσε στο δημοτικό συμβούλιο επιστολή διαμαρτυρίας για την κατάληψη των πεζοδρόμων από παράνομα τραπεζοκαθίσματα. Μήπως η διαμαρτυρία ήταν συνέχεια της αντιπαράθεσης με τον Δήμαρχο; Υπήρξε παρόμοια αντίδραση της ΔΡΑΣΗΣ για το ίδιο θέμα και στην προηγούμενη Διοίκηση;

Απάντηση:

Η ΔΡΑΣΗ από την ίδρυσή της προβάλλει θέματα ποιότητας ζωής στη πόλη που υποφέρει από συνεχόμενες κραυγαλέες παρανομίες (αυθαίρετες καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων), κάτω από την αδιαφορία - ανοχή (μήπως διαπλοκή;) των Δημοτικών αρχών της πόλης μας. Ο φορέας έχει κάνει επανειλημμένα διαβήματα σε όλες τις προηγούμενες Διοικήσεις του Δήμου για τις σημειούμενες παρανομίες γύρω από την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων,  υπενθυμίζοντας στους Δήμαρχους τις ευθύνες τους .

Δεν διαμαρτυρήθηκε η ΔΡΑΣΗ στη σημερινή Δημοτική αρχή γιατί απλά είναι καινούργια..Διαμαρτυρήθηκε, όμως, γιατί δύο επιστολές της, έγκαιρα πρωτοκολλημένες, ’’δεν βρέθηκαν’’ και δεν ανακοινώθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο, ως ο κανονισμός επιβάλλει. Πρόκειται για καραμπινάτη δημοκρατική παράβαση. 

Και για να εξηγιόμαστε:    

Η ΔΡΑΣΗ δεν είναι εχθρός, ούτε άκριτος φίλος κανενός. Καμίας Δημοτικής αρχής.  Η ΔΡΑΣΗ συνεχίζει να υπηρετεί διακηρυγμένες αρχές και να αναλαμβάνει ρίσκα που δεν τις ανήκουν. Στο θέμα της κατάληψης των κοινόχρηστων χώρων  που προβάλλει, κανονικά θα έπρεπε να ερχόταν κοινωνικός αρωγός των Δημοτικών κινήσεων που όφειλαν αυτές  να πρωτοστατούν στη προβολή του. Η ΔΡΑΣΗ, όπως διαμαρτύρεται, έτσι επιβραβεύει άξιες λόγου κινήσεις. Και τέτοιες κινήσεις δεν έχουμε δει.

Σχετικά Άρθρα

Ελευθέριος - Φραγκίσκος Κουνάνης

«Δεν ελεημονούμε, συμπάσχουμε και δεν αδιαφορούμε»