ΜΑΡΙΝΑ ΝΩΤΗ: <<Ο Χορός για μένα είναι τρόπος ζωής..η μουσική που ακούω, οι σκέψεις στο μυαλό μου...>>

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ , , Updated

ΜΑΡΙΝΑ ΝΩΤΗ
<<Ο Χορός για μένα είναι τρόπος ζωής..η μουσική που ακούω, οι σκέψεις στο μυαλό μου...>>
Συνέντευξη στη Μαίρη Γκιώνη Λαρεντζάκη

-Πώς χαρακτηρίζετε το ταξίδι σας στην Τέχνη;
Ένα ταξίδι επίπονο, κοπιαστικό, με πολύ δουλειά και ταυτόχρονα μαγικό, δημιουργικό, πανέμορφο! Μαθαίνεις καλύτερα τον ίδιο σου τον εαυτό, τα όρια του.. 
Χαίρομαι που είχα την τύχη ως τώρα να υλοποιήσω τα όνειρα μου.

-Από πολύ νωρίς βρήκατε μέσω του Χορού τον τρόπο να εκφραστείτε. Τι είναι για σας ο Χορός; Το Flamenco;
Ο Χορός για μένα είναι τρόπος ζωής. Η μουσική που ακούω, οι σκέψεις στο μυαλό μου, ο τρόπος ντυσίματος.. 
Το flamenco είναι μια ιδιαίτερη μορφή Τέχνης που εκφράζει έναν ολόκληρο λαό -της Ισπανίας-, μια κουλτούρα που απαιτεί βαθιά γνώση της μουσικής, του τραγουδιού, της δομής που ακολουθείται. Χρειάζεται διαρκής ενημέρωση καθώς είναι ένα είδος που διαρκώς εξελίσσεται, με επιρροές από όλα τα είδη Μουσικής- jazz, rock, pop, electro κ.α, αλλά και Χορού- σύγχρονου, tap.. Είναι αναγκαίο στη ζωή μου, δε θα μπορούσα ποτέ να σταματήσω να υπάρχω μέσα από αυτό.

-Με άριστα οι Μουσικές σας σπουδές και εξαιρετική η πορεία σας στη Μουσική. Πόσο χρήσιμη ήταν στη χορευτική και διδασκαλική σας καριέρα;
Η Μουσικότητα είναι απαραίτητο εφόδιο για τον χορευτή. Οι σπουδές μου στη Μουσική με βοήθησαν να κατανοώ καλύτερα την ιδιομορφία στο μέτρημα των palos/ ρυθμών του flamenco και να έχω και την απαραίτητη χάρη ή δυναμική, ανάλογα με τη Μουσική. Προσωπικός μου στόχος ως δασκάλα είναι η ανάπτυξη και καλλιέργεια της Μουσικότητας στους μαθητές μου, προκειμένου να αποκτήσουν την καλύτερη δυνατή απόδοση σε αυτό που κάνουν.

-Σας γνωρίζουμε από τις δουλειές σας στις σχολές του Φωκά Ευαγγελινού, συνεργασία επί 12 συναπτά έτη, αλλά και του Φώτη Μεταξόπουλου. Η απόφαση σας να φύγετε από την Αθήνα και να ανοίξετε δική σας σχολή, ήταν σωστή; Τι κερδίσατε στη Θεσσαλονίκη;
Η άριστη συνεργασία μου με τον Φωκά Ευαγγελινό αλλά και με τον Φώτη Μεταξόπουλο, μου έδωσαν την απαιτούμενη εμπειρία, πολύτιμο αγαθό. Η απόφαση μου να έρθω στη Θεσσαλονίκη, ήταν για προσωπικούς λόγους, και  απόλυτα σωστή! Στη Θεσσαλονίκη η ζωή είναι διαφορετική, οι άνθρωποι πιο "ανοιχτοί", όμορφη πόλη με έντονη καλλιτεχνική δραστηριότητα, θερμότατο κοινό.. Σε αυτή τη δύσκολη εποχή που διανύουμε, παρ 'όλα τα ενδεχόμενα προβλήματα, μπορώ να κάνω πράγματα που αφορούν στη δουλειά μου, με απόλυτη επιτυχία.

- Είναι ο τρίτος χρόνος λειτουργίας της σχολής σας ''a compás" στη Θεσσαλονίκη, σας έχουμε παρακολουθήσει σε παραστάσεις δικής σας παραγωγής, όπως για παράδειγμα "FLAMENCO PALABRAS" I II III, πώς τα καταφέρατε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα;
Από τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας της σχολής πραγματοποιήσαμε παράσταση με τη συμμετοχή είκοσι χορευτών, μουσικών από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πολύτιμη η παρουσία του άντρα μου Ιωάννη Φωκά και της οικογένειας μου, καθώς και των προχωρημένων μου μαθητών από την Αθήνα, που με ακολουθούν πάντα.. Έχουμε αναπτύξει μια πολύ ιδιαίτερη άρρηκτη σχέση μέσα στα χρόνια..Σημαντική και η ισχυρή θέληση των μαθητών της σχολής στη Θεσσαλονίκη που με ζήλο επιμονή και σκληρή δουλειά κατάφεραν να είναι αντάξιοι μιας επαγγελματικής εμφάνισης σε Θέατρα όπως το "Κήπου" και την αίθουσα του "Ολύμπιον".

-Άνοιξε την αγκαλιά της η Θεσσαλονίκη; Τι κοινό έχετε;
Το κοινό της πόλης αυτής, είναι πολύ "ψαγμένο", ξέρει πολύ καλά  τι θέλει, και το ψάχνει. Οι παραστάσεις είχαν μεγάλη επιτυχία και αποδοχή από το κοινό, στην τελευταία πρόσφατη "a compas ALTERNATIVA" υπήρχαν όρθιοι θεατές σε όλη την διάρκεια!! Ευχαριστώ όλους που μας τιμούν με την παρουσία τους και το ζεστό τους χειροκρότημα!

-Καλλιτεχνικά ο τόπος πώς σας επηρεάζει;
Ίσως είναι ο τόπος ή το πέρασμα του χρόνου, αλλά υπάρχει μια αλλαγή καλλιτεχνικά, στον τρόπο που κινούμαι, μου αρέσει να συνδυάζω και άλλες μορφές Τέχνης ή έκφρασης, όπως τον Λόγο με τον Χορό, άλλα είδη Χορού με το flamenco, Ακροβατικά, ενώ έχω κάνει και συνεργασία με γνωστό Ταχυδακτυλουργό.

-Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που όλα έχουν δυσκολέψει, τι βλέπετε να αλλάζει στον χώρο της Τέχνης, τόσο ως προς την ποιότητα όσο και την ποσότητα των παραγωγών;
Είναι αλήθεια ότι το κόστος των παραγωγών είναι σχεδόν απαγορευτικό και δεν υπάρχει καμία βοήθεια.. Αυτό σημαίνει μείωση των παραγωγών με αυτόματη ίσως άνοδο στην ποιότητα. Είναι κρίμα πάντως νέοι άνθρωποι με όραμα και πάθος να μη μπορούν να εκφραστούν, να μην έχουν τα μέσα να βγουν προς τα έξω.

-Τι θυσίες απαιτεί η δουλειά σας;
Οι θυσίες είναι σε προσωπικό επίπεδο, έλλειψη χρόνου, πλήρης αφοσίωση σε οτιδήποτε αφορά στην επίτευξη στόχων όπως παράσταση, συντονισμός, λειτουργία μιας σχολής και φυσικά σωματική κόπωση η οποία όμως δεν μετρά γιατί η ολοκλήρωση που έρχεται μέσα από την έκφραση των συναισθημάτων την διαγράφει.

-Πώς βλέπετε τους ρόλους Δασκάλου-Μαθητή; Υπάρχει ο απαιτούμενος θαυμασμός-σεβασμός;
Όπως σε όλες τις διαπροσωπικές σχέσεις, ο σεβασμός δεν απαιτείται αλλά κερδίζεται. Αυτό σημαίνει διαρκή αγώνα κατάκτησης του, όχι επανάπαυση ή αλαζονεία. Όλα είναι θέμα ισορροπίας και σίγουρα όλα μαθαίνονται. Ένας μαθητής ακολουθεί τον Δάσκαλό του τον οποίο σέβεται και θαυμάζει και ένας Δάσκαλος αγαπάει και διδάσκει τον μαθητή εξίσου.

-Τι επιζητούν, τι θέλουν να αποκτήσουν οι μαθητές σας; Τι επιδιώκουν καλλιτεχνικά; Υπάρχει μέλλον;
Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και αποζητά διαφορετικά πράγματα μέσα από τον Χορό. Άλλος θέλει μόνο να απασχοληθεί, να περάσει καλά, ίσως και να γυμναστεί, άλλος θέλει να το ακολουθήσει επαγγελματικά. Κάποιοι βρίσκουν στην πορεία ή κατασταλάζουν στο τι θέλουν. Μέλλον υπάρχει πάντα, σε οποιαδήποτε εποχή οι Τέχνες ήταν είδος πολυτελείας, η σοβαρή ενασχόληση γίνεται μόνο από εκείνους που το επιθυμούν πάρα πολύ, με τα ανάλογα αποτελέσματα.

-Έχετε τα Διπλώματα σας από το Σύστημα Εξετάσεων Spanish Dance Society TRINITY College of London, αναγνωρισμένο από το κράτος στην Αγγλία, εντεταγμένο στο Πανεπιστήμιο TRINITY. Πόσα χρόνια δουλειάς και τι εφόδια απαιτούνται; 
Το Σύστημα αυτό λειτουργεί παγκοσμίως και έχει σκοπό την διάδοση της Ισπανικής κουλτούρας, των Ισπανικών Χορών- Κλασσικών (Escuela Bolera), Παραδοσιακών (Regional) και flamenco. Απαιτούνται αρκετά χρόνια δουλειάς και πολύ καλή γνώση της μουσικής. Το κλασσικό μπαλέτο βοηθάει πολύ. 
Οι τάξεις των Πτυχίων αποτελούν έναν πολύ καλά δομημένο τρόπο εκμάθησης, με σωστή σειρά, δίνοντας στον μαθητή τη δυνατότητα να γνωρίζει το επίπεδό του και αργότερα να είναι έτοιμος να γίνει και ο ίδιος Δάσκαλος. Σε συνδυασμό με τα ελεύθερα μαθήματα είναι ο ιδανικός τρόπος απόκτησης γνώσης του αντικειμένου.

-Παράλληλα με τη σχολή σας "a compás" δημιουργήσατε και την χορευτική ομάδα HERMANOS (αδέρφια), με τον αδερφό σας Κώστα Γκιώνη, τι σας δίνει αυτή η συνεργασία;
Η χορευτική ομάδα HERMANOS αποτελείται από τον αδερφό μου και εμένα καθώς και από άλλα επίλεκτα μέλη με χορευτική εμπειρία και πολυετείς σπουδές. Με τον αδερφό μου επικοινωνούμε τόσο καλά, που το αποτέλεσμα είναι μοναδικό. Με ένα βλέμμα συντονιζόμαστε άψογα επί σκηνής και υπάρχει μια αίσθηση ασφάλειας. Η ομάδα αυτή έχει στόχο την ανάδειξη ταλέντων και διαφορετικών προσωπικοτήτων και προσωπικών αναζητήσεων..

-Τι αποζητά ένας άντρας στον χώρο του χορού; Ειδικά στο flamenco;
Στην Ισπανία το flamenco χορεύεται κατ εξοχήν από άντρες. Δεν υπάρχει διαχωρισμός των φύλων, η ταμπού. Η ξεχωριστή αίσθηση που χαρίζει το είδος αυτό, το βάθος των συναισθημάτων, η έκφραση του πόνου, της μοναξιάς, της λύπης ή της χαράς, το καταστούν μοναδικό. Το δυναμικό χτύπημα των ποδιών, οι γρήγορες κοφτές κινήσεις, η αρρενωπότητα και ο δυναμισμός, το αγέρωχο, περήφανο ύφος, η δυνατή συγκίνηση που παρασύρει χορευτή και κοινό (duende) είναι μερικά μόνο ατού του flamenco.

-Στις 1 Δεκεμβρίου πραγματοποιήσατε την παράσταση "A COMPAS ALTERNATIVA", στον Πολυχώρο "ΕΝΩ". Το κοινό σας αποθέωσε. Μιλήστε μας για την ιδέα σας αυτή. Τι στοιχεία είχε;
 Στην παράσταση αυτή χρησιμοποίησα διαφορετικά είδη μουσικής σε συνδυασμό με το flamenco"fusion", κλασσική ισπανική κιθάρα από τη Δέσποινα Θεοδωρίδου, hip hop  από τον eyelaws υπό τους ήχους σαξόφωνου, απαγγελία του ποιήματος "Τσιγγάνα" της Κάκιας Παυλίδου, live επί σκηνής σε συνδυασμό με χορό, τραγούδι, σύγχρονο αλλά και παραδοσιακό ύφος flamenco. Ήταν μια ποικιλόμορφη μουσικοχορευτική παράσταση που στεγάστηκε στον πολύ όμορφο χώρο του Νεοκλασσικού "ΕΝΩ". 

-Έχετε σκοπό να την παρουσιάσετε και σε άλλους χώρους, ίσως και στην Αθήνα- το Γαλάτσι όπου ζήσατε τα προηγούμενα χρόνια;
Είναι μέσα στα σχέδια μου να ανεβάσω μια από τις δουλειές μου ίσως και την ALTERNATIVA στην Αθήνα, έχω και τους μαθητές μου εκεί, δεν τους ξεχνώ!! Εύχομαι σύντομα να βρεθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, χώρος κλπ και να υλοποιηθεί.

-Τι θέλετε να πραγματοποιήσετε αλλά σας είναι δύσκολο;
Θα ήθελα πάρα πολύ να μπορέσω να ανεβάσω μια παράστασή μου σε ένα από τα μεγάλα Θέατρα μας.. Ελπίζω να με αξιώσει ο Θεός και να το πραγματοποιήσω..

-Ποιά είναι η ανησυχία σας; Είστε αισιόδοξη;
Οι καιροί είναι δύσκολοι, οι άνθρωποι προβληματισμένοι, επιβαρυμένοι με πολλά προβλήματα που τα κουβαλάνε στις σχέσεις τους αλλά και το χορό τους.. Είμαι αισιόδοξη ότι καλύτερες μέρες θα έρθουν και τα μαύρα σύννεφα θα φύγουν, αφήνοντας να λάμπει μόνο το φως.. Η δυσκολία στην οποία βρίσκονται όλοι και κάποιοι συνάνθρωποι μας ίσως ακόμη περισσότερο με ανησυχεί, δε μου αρέσει και ξέρω πως δε μπορώ να κάνω τίποτα για να το αλλάξω. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να συνεχίσω να προσπαθώ, να ζω με όποιες συνθήκες επικρατούν. Σε αυτό έχω σύμμαχο την αγάπη μου, το flamenco. 

-Κα Νώτη σας ευχαριστώ για την παραχώρηση της συνέντευξης αυτής.
Κιεγώ σας ευχαριστώ Κα Γκιώνη,τιμή μου.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:

Η Μαρίνα Νώτη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σε ηλικία τεσσάρων ετών ξεκινά σπουδές στο κλασσικό μπαλλέτο (R.A.D) και το πιάνο. Ως soloist στο πιάνο έχει δώσει πολλά ρεσιτάλ, έχει συμπράξει με Ιταλική Ορχήστρα Μουσικής Δωματίου, παίξει έργα για δύο πιάνα-τέσσερα χέρια. Στον Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό "Le Muse" διακρίνεται ως "finalista e merito" -τιμητική διάκριση εκτός συναγωνισμού- (Salern
o-Italy 1991). Ολοκληρώνει κύκλο μαθημάτων Διεύθυνσης Ορχήστρας-Χορωδίας με το Μαέστρο Γιώργο Αραβίδη, είναι Μέλος της Μπάντας Ναυτοπροσκόπων επί σειρά ετών, παίζει σαξόφωνο alto και tenorο.
Έχει το Ειδικό Πτυχίο Αρμονίας της Μουσικής (Ελληνικό Ωδείο, 1998).

Το 1994 γνωρίζει το flamenco που την κατακτά αμέσως και αφοσιώνεται σε αυτό. Παρακολουθεί μαθήματα στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα ταξιδεύει στην Ισπανία (Μαδρίτη, Σεβίλλη, Χερέθ) μαθητεύοντας στις μεγαλύτερες σχολές όπως την περίφημη Amor de Dios, το Casa Patas Fundación Conservatorio Flamenco, το Centro de Baile Jerez κ.α, δίπλα σε μεγάλους δασκάλους του είδους. Eνδεικτικά: Joaquin Ruiz, Andrian Galia, La China, La Tati, Chiqui de Jerez, La Truco, Andrés Peña, David Paniagua, Carlos Robles, Tomas de Madrid, Clara Ramona, Issac de Los Reyes, Linda Vargas, Maripaz Lucena, Marina Valiente.. Είναι μέλος του συστήματος εξετάσεων Spanish Dance Society (IDB II) Υποτροφία (Summer School Bursary, 1998). 
Χορογραφεί και χορεύει σε μεγάλα θέατρα, συναυλιακούς χώρους, πολιτιστικά κέντρα και τηλεόραση. Στόχος της μέσα από την αγάπη της για τη μουσική, η διερεύνηση και καλλιέργεια της μουσικότητας και η σχέση αυτής με το χορό.
Διδάσκει στη σχολή του Φώτη Μεταξόπουλου την περίοδο 1999-2001, και τις σχολές χορού του Φωκά Ευαγγελινού από το 1999 εως και το 2010. 
Στα πλαίσια αυτής της μακρόχρονης συνεργασίας, έχει χορογραφήσει αλλά και χορέψει με τους:
Ζέτα Μακρυπούλια στον τελικό του Dancing with the Stars 2010
Σάκη Ρουβά "όσο ζω" Ο.Α.Κ.Α και Κλειστό Γήπεδο Πάτρας, 2005
Κώστα Μαρτάκη "φίλα με" opening jlo concert Ο.Α.Κ.Α 2009
Χορογραφία και χορός για τα καλλιστεία του ΑΝΤ1 2005 και 2006
Χορογραφία για την 1η Junior Eurovision

Παραστάσεις:
"flamenco PALABRAS" Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ, Θεσσαλονίκη 2011
"flamenco PALABRAS" Θέατρο Κήπου, Θεσσαλονίκη 2011
"flamenco PALABRAS" Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών 2011
Θέατρο Badminton 2009 Fokas Evagelinos Dance School
Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας 2007 Fokas Evagelinos Dance School
Fever 2004 Fokas Evagelinos Dance School
Θέατρο Παρκ 2002 Fokas Evagelinos Dance School
Θέατρο Ακροπόλ 2000, 1999 Fokas Evagelinos Dance School
Θέατρο Άννα-Μαρία Καλουτά 1999 Fotis Metaxopoulos Dance School
Θέατρο Βράχων 1998 "Ronda al Alba"

Πτυχία:
Instructor De Baile part I 1998
Instructor De Baile part II 2002
Written Paper 2003
Thesis 2011


Διετέλεσε κριτής στον Πρώτο Πανελλήνιο Διαγωνισμό flamenco (2011). 

Τον Οκτώβριο του 2010 ανοίγει τη σχολή χορού a compás στη Θεσσαλονίκη, έναν χώρο αποκλειστικά διαμορφωμένο για τους λάτρεις του flamenco. Για πρώτη φορά στην πόλη της Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούνται εξετάσεις (SDS) στη σχολή, με άριστα αποτελέσματα. Μαθητές λαμβάνουν μέρος και στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό flamenco, κατακτώντας την Α' θέση (χρυσό μετάλλιο) σε αντίστοιχες κατηγορίες . 
Στις 30 Ιουνίου 2011 στο Θέατρο Κήπου ανεβάζει την πρώτη της προσωπική παράσταση με τίτλο "flamenco PALABRAS", με την υποστήριξη του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών και τη συμμετοχή αξιόλογων μουσικών-συντελεστών, καθώς και των μαθητών της σχολής. Ακολουθεί η ίδια παράσταση στο Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών στις 12 Σεπτεμβρίου και στην αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ στις 14 Νοεμβρίου 2011 (Θεσσαλονίκη).
Τον Μάρτιο του 2012 διοργανώνεται και πραγματοποιείται το πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι με τους μαθητές της σχολής, στη Μαδρίτη.

www.acompas.gr


Σχετικά Άρθρα

Συνέντευξη: Κ. Κορωναίου, προέδρου ΕΦΕΠ, για το φεστιβάλ φωτογραφίας

Συνέντευξη της Κατερίνα Κορωναίου, προέδρου της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας Πρέβεζας (ΕΦΕΠ), για το φεστιβάλ φωτογραφίας – βίντεο στην Πρέβεζα...

Καίτη Λιανού-Ιωαννίδου

Προσπάθησα λοιπόν να δημιουργήσω μέσα από μικρές ιστορίες αυτή την μεταφορά της ....

Ίκαρος Πετρόπουλος

Μια συνέντευξη με έναν από τους πλέον ενεργούς πολίτες του Γαλατσίου πάντα έχει ενδιαφέρον

Ελευθέριος - Φραγκίσκος Κουνάνης

«Δεν ελεημονούμε, συμπάσχουμε και δεν αδιαφορούμε»