Αλλάζουν τα δεδομένα για την έκδοση ταυτοτήτων

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ,

Με τη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ, τέθηκε σε ισχύ η ΚΥΑ για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο εκδίδονται οι αστυνομικές ταυτότητες.

Σύμφωνα με αυτήν, οι αιτούντες την έκδοση θα υποβάλλουν πλέον στο αστυνομικό τμήμα αίτηση για «αυτεπάγγελτη αναζήτηση των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο πιστοποιητικό γέννησης», κάτι που σημαίνει πως οι ίδιοι θα προσκομίζουν πλέον αισθητά λιγότερα έγγρα απ' ό,τι πριν.

Ουσιαστικά, η αστυνομία θα συγκεντρώνει τις πληροφορίες, όχι από τα δικαιολογητικά που θα προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος, αλλά μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου του υπουργείου Εσωτερικών.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ:

«Η αίτηση συμπληρώνεται από την αρμόδια αστυνομική αρχή με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό της περίπτωσης β, εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα σύμφωνα με το άρθρο 4».

Τα δελτία αστυνομικών ταυτοτήτων θα εκδίδονται «από το τμήμα ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για την περιφέρεια της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής ή Θεσσαλονίκης και από την υποδιεύθυνση ή το τμήμα ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για την υπόλοιπη Χώρα».

Σημειώνεται πως η διαδικασία αναζήτησης δεν θα εφαρμόζεται στις εξής περιπτώσεις:

α. όταν ο δήμος στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών δεν διαθέτει διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ)

β. όταν δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του δήμου στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών.

Για τις ανωτέρω περιπτώσεις, τα απαραίτητα στοιχεία θα προκύπτουν από πιστοποιητικό του δήμου στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών, που και αυτό όμως θα αναζητείται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια αρχή έκδοσης της ταυτότητας. Η διαβίβαση του αιτήματος από την αρχή έκδοσης και η αποστολή του πιστοποιητικού από το δήμο γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως τηλεομοιοτυπία ή ηλεκτρονική αλληλογραφία. Η έκδοση του παραπάνω πιστοποιητικού δεν πρέπει να απέχει πέραν του τριμήνου από την ημερομηνία αποστολής του».

Η απόφαση προβλέπει και διαδικασίες ελέγχου προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι το ίδιο πρόσωπο δεν θα εκδίδει και δεύτερη ταυτότητα:

Όταν ολοκληρωθεί η συμπλήρωση της Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο ή όταν ληφθεί το προβλεπόμενο κατά τα ανωτέρω πιστοποιητικό, η Εφαρμογή Ταυτοτήτων Ελλήνων Πολιτών του Πληροφοριακού Συστήματος της Ελληνικής Αστυνομίας ερευνά αυτόματα στο κεντρικό αρχείο ταυτοτήτων που τηρείται από τη Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για τυχόν ύπαρξη προηγούμενου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας στο όνομα του ενδιαφερομένου.

πηγή: filathlos.gr

Σχετικά Άρθρα

«Έφυγε» από τη ζωή ο Αλέξανδρος Βέλιος:

Δείτε τη συγκλονιστική τελευταία πράξη του...(VIDEO)

Ειδικοί: Είναι ασταμάτητο το υποβρύχιο του Πούτιν - Το ΝΑΤΟ δεν έχει καμία ελπίδα

Εφιάλτης για την Δύση έχει γίνει η όλο και αυξανόμενη ισχύς των ρωσικών όπλων και ειδικά των υποβρυχίων της Ρωσίας...

Κως: Έφθασαν με φουσκωτά 128 πρόσφυγες και μετανάστες

Πάνω από 120 πρόσφυγες και μετανάστες έφτασαν σήμερα το πρωί στο νησί της Κω από τα απέναντι τουρκικά παράλια...