Με μειωμένες προσδοκίες από τους εμπόρους η «πρεμιέρα» των εκπτώσεων

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ,

Οικονομική «ανάσα» αναζητούν και στις φετινές εκπτώσεις οι έμποροι λίγες ημέρες μετά από ένα δύσκολο 2013.

Από σήμερα έως και τις 28 Φεβρουαρίου μεγάλα και μικρά καταστήματα θα κονταροχτυπηθούν με «έπαθλο» την ήδη μειωμένη αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών. Σημειώνεται ότι στις φετινές εκπτώσεις θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά και το μέτρο λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων για μια Κυριακή (για φέτος η Κυριακή αυτή είναι η 19η Ιανουαρίου).

Ενδεικτική της συγκρατημένης αισιοδοξίας που υπάρχει στις τάξεις των εμπόρων είναι η εκτίμηση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου ότι ο τζίρος την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου θα είναι μειωμένος κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο μολονότι η επισκεψιμότητα θα κυμανθεί στα ίδια με το 2013 επίπεδα.

«Οι εκπτώσεις προβλέπεται να αποτελέσουν για πολλές εξ αυτών την ευκαιρία και την τελική δοκιμασία για τον επιχειρηματικό τους σχεδιασμό» αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετική ανακίνωση της ΕΣΕΕ.

Σύμφωνα με τη Συνομοσπονδία, οι εκπτώσεις του Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου φέτος, πραγματοποιούνται σε μία ιδιαίτερη περίοδο, αφού ακολουθούν το πρώτο ενδιάμεσο δεκαήμερο εκπτώσεων του Νοέμβριου.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι έμποροι
Από την πλευρά τους οι υπεύθυνοι των εμπορικών καταστημάτων πρέπει να προσέξουν τα εξής:

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.

2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης επιτρέπεται αλλά δεν είναι υποχρεωτική.  Ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. 

3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά. 

Σημειώνεται ότι για τους παραβάτες προβλέπεται η επιβολή προστίμου ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ.

Χρήσιμες συμβουλές προς επίδοξους καταναλωτές
Δωδεκάλογο συστάσεων προς τους πολίτες προκειμένου να πετύχουν το καλύτερο ποσοτικό και ποιοτικό αποτέλεσμα εξέδωσε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών.

Τι πρέπει να προσέχουμε:

1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε, από τις μεγάλες εκπτώσεις.
2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
3. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών και των υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
4. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε, από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.
5. Θα αποβεί πολύ χρήσιμο, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούμε την αγορά, για να δούμε τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
6. Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του.
7. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.
8. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται, σαν "κράχτες". Όταν, όμως, μπαίνουμε, στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
9. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
10. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, στο προϊόν, που αγοράσαμε.
11. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.
12. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί, που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.

Σχετικά Άρθρα

«Έφυγε» από τη ζωή ο Αλέξανδρος Βέλιος:

Δείτε τη συγκλονιστική τελευταία πράξη του...(VIDEO)

Ειδικοί: Είναι ασταμάτητο το υποβρύχιο του Πούτιν - Το ΝΑΤΟ δεν έχει καμία ελπίδα

Εφιάλτης για την Δύση έχει γίνει η όλο και αυξανόμενη ισχύς των ρωσικών όπλων και ειδικά των υποβρυχίων της Ρωσίας...

Κως: Έφθασαν με φουσκωτά 128 πρόσφυγες και μετανάστες

Πάνω από 120 πρόσφυγες και μετανάστες έφτασαν σήμερα το πρωί στο νησί της Κω από τα απέναντι τουρκικά παράλια...