ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ Από Ελένη Μπαλογιάννη , , Updated


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ    ΛΟΓΟΥ    ΠΑΙΔΙΩΝ

Σε μια προσπάθεια βοήθειας προς τους γονείς για την καλύτερη κατανόηση των προβλημάτων του λόγου των παιδιών χρήσιμο θα ήταν να έχουν κάποιες γενικές γνώσεις.

Τα παιδιά στη βρεφική και νηπιακή ηλικία μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα χωρίς διδασκαλία , πιθανότατα γεννιούνται με φυσική προδιάθεση  στην απόκτηση της μητρικής γλώσσας σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα (δηλ στην προσχολική ηλικία).

Ωστόσω  συχνά παρατηρούμε αποκλίσεις από την εξελικτική ανάπτυξη της γλώσσας ως προς τα είδη και τη σειρά απόκτησης γλωσσικών συμπεριφορών.

Για τις διαταραχές του λόγου χρησιμοποιούνται διάφοροι όροι όπως ..καθυστέρηση λόγου, διαταραχή λόγου, γλωσσική αναπηρία, ειδική γλωσσική αναπηρία κτλ.

Ένα παιδί μπορεί να είναι έξυπνο, ευαίσθητο, κοινωνικό ,και όμως να δυσκολεύεται στο λόγο. Εάν υπάρχει σημάδι δυσκολίας στο λόγο, όσο συντομότερα κάνουμε κάτι τόσο το καλύτερο.

Διότι αν υπάρχουν  π χ δυσκολίες στην φωνολογική ενημερότητα μπορεί να προκαλέσουν δυσκολίες στη γραφή και στην ανάγνωση.

Όμως ακόμα και ήπιες διαταραχές λόγου μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη σχολική πρόοδο του παιδιού.

Δυσκολίες π χ στην κατανόηση μπορεί να επηρεάσουν την επεξεργασία- κατανόηση κειμένου, εκτέλεση οδηγιών, εκμάθηση-χρήση λεξιλογίου κτλ….

Προώθηση του λόγου στο παιδί ηλικίας 4,6 και μετά σημαίνει…

Να δίνονται δυνατότητες εμπειριών από το οικογενειακό περιβάλλον αλλά και από το παιχνίδι ώστε παίρνοντας αυτές τις εμπειρίες σαν αφορμή  να συζητά κανείς μαζί του σοβαρά και σωστά.

Προώθηση του λόγου δεν σημαίνει να το διορθώνουμε συνέχεια και να του κάνουμε παρατηρήσεις να μιλάει αργά και καθαρά .Το παιδί αυτής της ηλικίας δεν ενδιαφέρεται τόσο την έκφραση αλλά για τις εμπειρίες που θέλει να εξιστορήσει.

Σ αυτή την ηλικία σημαντικό ρόλο παίζουν τα ποιήματα και τα τραγούδια. Αφιερώστε λίγο χρόνο να διαβάσετε μερικά παιδικά ποιηματάκια . Αυτό θα το βοηθήσει να δίνει προσοχή στις λέξεις που χρησιμοποιεί όπως επίσης θα αυξήσει το ενδιαφέρον του για το γραπτό λόγο.

Επιγραμματικά αναφέρω πως μπορεί ο γονιός να συνεισφέρει σε πρακτικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Ονομάζει/δείχνει

Περιγράφει

Εξηγεί

Προβάλει

Μιλάει συμβολικά

Μιλάει για το μέλλον

Μιλάει για συναισθήματα. !

ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ

Εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Γενικής αγωγής

Σχετικά Άρθρα

ΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ

Μια περιήγηση στη πόλη του Γαλατσίου από την συγγραφέα Καίτη Λιανού

Όμορφες Πασχαλινές Στιγμές

Διήγημα της Καίτης Λιανού

Η ΑΝΘΟΥΛΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Διήγημα (μια αληθινή ιστορία)

- 47 χρόνια απουσίας -

Μη μου απαντήσεις μόνο με ένα τηλεφώνημα ...